Vedenie účtovníctva
Vedenie účtovníctva je neoddeliteľnou súčasťou podnikania. Povinnosť viesť účtovnú evidenciu majú všetky účtovné jednotky už od 1. dňa vykonávania podnikateľskej činnosti. Správne spracované účtovníctvo je jednou z podmienok pre bezproblémový chod každého podnikania. Práve preto Vám vždy zabezpečujeme aktuálne a presné informácie o účtovníctve a legislatíve. Našou prioritou je Vaša spokojnosť s kvalitne vykonanou prácou.
Vedenie účtovníctva vykonávame v súlade so zákonnými normami platnými v Slovenskej republike - a to:
Zákon o účtovníctve - č. 431/2002 Z. z., v znení neskorších predpisov ,
Zákon o dani z príjmov - č. 595/2003 Z. z., v znení neskorších predpisov,
Zákonník práce - č. 311/2001 Z. z., v znení neskorších predpisov,
- s ohľadom na záujmy a potreby Vás, našich klientov. Vy nám za našu prácu platíte, štát "zdaňuje".
Jednoduché účtovníctvo
Jednoduché účtovníctvo je vhodným nástrojom hlavne pre živnostníkov, malých a stredne veľkých podnikateľov, neziskové organizácie či spolky.
Pri vedení jednoduchého účtovníctva Vám vypracúvame:
Peňažný denník
Peňažný denník je chronologické evidovanie pohybu peňažných prostriedkov, ktoré delíme nasledujúcim spôsobom: príjmy ovplyvňujúce základ dane (predaj tovaru a služieb), príjmy neovplyvňujúce základ dane (vklad hotovosti, vklad podnikateľa, DPH pri predaji) a výdavky ovplyvňujúce základ dane (nákup tovaru a služieb, nákup spotrebného materiálu), výdavky neovplyvňujúce základ dane (nákup hmotného investičného majetku, výber hotovosti, reprezentačné náklady, DPH pri nákupe, osobná spotreba)
Knihu pohľadávok a záväzkov
V knihe pohľadávok evidujeme všetky vystavené faktúry – pohľadávky voči odberateľom (klientom, zákazníkom), poskytnuté preddavky (zálohy), pohľadávky za manká a škody,...
V knihe záväzkov evidujeme všetky prijaté faktúry – záväzky voči dodávateľom, zamestnancom, poisťovniam, bankám, prijaté reklamácie,...
Dokumentácia skladov a skladové hospodárstvo
Každý obchodný či výrobný podnik sa pri svojej činnosti stretáva s potrebou nakupovať materiál, polotovary alebo hotové výrobky. Nákup a predaj resp. príjem a výdaj, všetok pohyb zásob je podnikateľ či firma povinný evidovať a to v súlade so zákonom danými normami. Bez presnej evidencie zásob nie je možná ich kontrola, ani včasné obstaranie, či zabránenie nadmernému nákupu – prezásobeniu.
Saldokonto
Saldokonto je evidencia, v ktorej sa evidujú obvykle pohľadávky voči obchodnému partnerovi (firme, osobe, štátu, úradu, zamestnancovi,...) prípadne prijaté alebo poskytnuté preddavky. Pomocou saldokonta sa dajú sledovať najrôznejšie vzťahy v závislosti od potrieb a možností informačného systému.
Evidenciu majetku
Majetok môžeme rozdeliť na dlhodobý (automobil, budova) a krátkodobý (tovar, zásoby), hmotný (notebook) a nehmotný (software), finančný (cenné papiere, umelecké diela, pozemky). Dlhodobý majetok na rozdiel od krátkodobého nie je možné okamžite započítať do daňových nákladov, ale postupne ho odpisujeme (podľa odpovedajúcej odpisovej skupiny) rovnomerným alebo zrýchleným odpisom.
Evidenciu DPH a daňové priznanie k DPH
Daňové priznanie k DPH (daň z pridanej hodnoty) spracovávame v závislosti od registrácie klienta (mesačne alebo kvartálne). Povinnosť daňového subjektu podať žiadosť o registráciu vzniká, ak po sebe idúcich 12 mesiacov dosiahol výšku 49 790,- €, najneskôr do 20teho dňa nasledujúceho mesiaca po dosiahnutí tohto obratu. Ak v predchádzajúcom zdaňovacom období dosiahol obrat do úrovne 331 939,- €, môže byť kvartálnym platiteľom DPH, ak bol jeho obrat vyšší, stáva sa mesačným platcom DPH.
Pokladničná kniha a kniha bankové účty
Pokladničná kniha slúži na zachytávanie stavu a pohybu hotovostných finančných prostriedkov. Evidencia sa vykonáva pravidelne (každodenne) a chronologicky za sebou. Kniha bankové účty slúži na evidenciu stavu a pohybu bezhotovostných finančných prostriedkov na bankových účtoch. Evidencia sa vykonáva pravidelne a chronologicky za sebou.
Ostatné účtovné knihy
Ročnú účtovná závierka
Ročná účtovná závierka a uzávierka zahŕňa vypracovanie výkazu ziskov a strát a výkazu majetku a záväzkov za príslušné zdaňovacie obdobie a poznámky k účtovnej závierke. Všetky dokumentácie našim klientom doručujeme v digitálnej aj tlačenej verzii v požadovanom množstve. V prípade záujmu všetku potrebnú dokumentáciu odovzdáme (poposielame) na príslušné úrady.
Daňové priznanie k dani z príjmov
V rámci spracovania jednoduchého účtovníctva našim klientom vypracujeme daňové priznanie spolu so všetkými prílohami a zostavami v súlade so všetkými legislatívnymi normami a predpismi k Vašej plnej spokojnosti.
Pravidelný reporting
Pravidelné správy a prehľady o vývoji Vášho podnikania.
Výška konečnej ceny závysí od rozsahu Vami požadovaných služieb, objemu účtovníctva potrebného spracovať a vzájomnej dohody. V rámci paušálnej platby sú obsiahnuté všetky zákonom požadované prvky pre spracovanie účtovnej evidencie, daňové priznania, výkazy pre poisťovne a všetka potrebná dokumentácia. Nikdy nepožadujeme dodatočné platby za bežné účtovné služby.
Konzultácie a poradenstvo spojené s vedením Vášho účtovníctva sú pre stálych klientov bezplatné.
Pre viac informácií využite náš kontaktný formulár (nižšie) - vyplnenie formulára je nezáväzné a bezplatné!
Rezervácia bezplatnej konzultácie
Po vyplnení vašich údajov vo formulári prosím uveďte v kolónke "TEXT" predmet Vášho záujmu, alebo o aké informácie máte záujem.
Mohlo by Vás zaujímať: